قوانین و مقررات


شرایط و ضوابط عضویت و استفاده خدمات سایت                                  

قرارداد  با کاربران سایت و مشتریان (انفرادی)
کاربران گرامی قراردادی که پیش روی شما ست ، بین سایتhoteli.ir  که در این قرارداد به اختصار سایت هتلی نامیده می شود و کاربران محترم که در این قرارداد به اختصار مشترک نامیده می شوند منعقد می گردد. و هدف از آن ایجاد محیطی امن است تا كاربران  بتوانند با استفاده از امكانات این سایت اقدام به خرید اینترنتی نمایند.
قرارداد حاضر در زمان ثبت نام درسایت،  به همراه شناسه‌ی احراز هویت به ایمیل مشترک ارسال می شود و با دریافت ایمیل شرایط و ضوابط این قرارداد  را مطالعه نموده و بدین وسیله با پذیرش شرایط و ضوابط مندرج در این قرارداد مشترک محترم حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.
تعریف واژگان
1- رزرو : هرگونه نگهداری و اختصاص مکان ( اتاق، سوئیت، آپارتمان و …) در هتل، برای مدت زمان مشخص رزرو نامیده می شود.
2- متقاضی رزرو: فردی که شخصاً یا به نمایندگی از شخص دیگری با مراجعه مستقیم و یا کتباً از طریق ارسال نامه، نمابر و یا از طریق امکانات اینترنتی و وب سایت تقاضای رزرو اتاق برای مدت زمان مشخص نماید.
3- پذیرنده رزرو : مدیر هتل و یا نماینده قانونی وی که اجازه انجام رزرو در هتل را دارد و مسئول و مجاز به تایید و یا امضای برگ رزرو است.
4- موضوع رزرو: عبارت است از محلی که میهمان در تاسیسات گردشگری (اقامتی) اسکان خواهد یافت؛ شامل اتاق ، سوئیت ، آپارتمان و … که در تقاضای رزرو متقاضی قید شده است.
5- مدت و زمان رزرو : تاریخ ورود میهمان که بعد از ساعت ۱4 روز ورود شروع شده و تا قبل از ساعت ۱۲ روز خروج ادامه خواهد داشت.
6- مبلغ رزرو: وجه نگهداری مکان، به عنوان پرداخت هزینه ی کل مدت اقامت خواهد بود که می بایست توسط متقاضی به حساب معرفی شده در سایت واریز و رسید آن جهت صدور برگ رزرو به سایت نمابر یا تحویل شود.
7- واچر (تائیدیه رزرو) : هرگونه تایید مکتوب و یا رسید الکترونیکی که توسط پذیرنده رزرو به شخص متقاضی رزرو (چاپی، ایمیلی و پیامکی) تحویل داده شود واچر گویند که می بایست حتما ً ممهور به مهر هتل و یا از طریق کانال های رسمی الکترونیکی هتل بوده و کلیه مشخصات رزرو از جمله موضوع رزرو، نام میهمان، مبلغ پیش پرداخت، تاریخ ورود و خروج و … در آن قید شده و دارای شماره و تاریخ باشد.
ماده اول : شرایط عمومی عضویت
کلیه کاربران جهت استفاده از خدمات سایت می‌بایست به عضویت سایت درآیند.
طبق قوانین مدنی و تجاری ایران ، تنها اشخاص بالای 18 سال می توانند عضو سایت شوند و از خدمات سایت استفاده كنند.
کاربرانی که در سایت عضو می شوند به منزله قبول تمامی قوانین است.
کلیه‌ی کاربران در حین عضویت اطلاعاتی نظیر نام،‌ نام خانوادگی، ‌شماره تلفن تماس، آدرس پست الكترونیكی، آدرس و کدپستی و اطلاعات بانكی شامل شماره‌ی حساب شبا و برخی مشخصات فردی دیگر از شما درخواست می شود. كه می بایست این اطلاعات را به درستی و با صحت کامل در سایت وارد نمایید. در صورت وجود خطا یا تغییر در این اطلاعات کاربر موظف به ، به روزرسانی آن ها می باشد. و مسئولیت حقوقی و قانونی هرگونه جعل عنوان یا عدم صحت اطلاعات فردی یا سوء استفاده از مشخصات دیگران بر عهده ی شخص کاربر می باشد.
سایت اطلاعات دریافت شده از كاربران را، فقط در معاملات مورد استفاده خود و یا سایر کاربران طرف قراردادایشان قرار خواهد داد و این اطلاعات محرمانه تلقی شده و به هیچ وجه در اختیار سایرین قرار نخواهد گرفت مگر آنکه در صورت نیاز با كسب اجازه از كاربر در امور تجاری نسبت به بهره برداری از این اطلاعات اقدام گردد و یا در صورت پیگرد قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گیرد.
کاربر مجاز به نگارش و درج مطالب و تصاویری که به نحوی افشاگر اطلاعات شخصی کاربر دیگر یا مقامات رسمی سایت است، نمی باشد.
ماده دوم- شرایط انجام رزرو
1- پس از ارائه درخواست اولیه در سایت و اعلام مبلغ توسط سایت، متقاضی می بایست در مهلت زمانی تعیین شده، نسبت به واریز وجه به حساب بانکی معرفی شده در سایت اقدام نماید.
2- سایت موظف خواهد بود پس از دریافت تاییدیه الکترونیکی بانکی و انجام رزرو، نسبت به تائید مبلغ حواله وصول شده و ارائه برگ تایید رزرو به میهمان اقدام نماید.
3- رزروهای بدون پرداخت و یا بدون مکاتبه رسمی و کسب تاییدیه سایت فاقد اعتبار می باشد و سایت مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
4- سایت درخصوص جاماندن یا تاخیر و لغو وسیله سفر میهمانان هیچگونه مسئولیتی نداشته و در صورت عدم مراجعه میهمانان در روز مقرر به هتل مشمول شرایط ابطال و انصراف از رزرو خواهد شد.
5- به نرخ های هتل ۹% مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود، در صورت افزایش نرخ مالیات ما به تفاوت نرخ دریافت می گردد.
ماده سوم- شرایط پذیرش

1- ساعت ورود به هتل ملاک محاسبه نبوده و ساعت تخلیه اتاق طبق ساعت اعلام شده در واچر می باشد.

2- میهمان می بایست درهنگام ورود به هتل برگ تایید رزرو و اصل فیش یا حواله بانکی (چاپی و یا الکترونیکی) را به مسئول پذیرش ارائه نماید.
3- همراه داشتن مدارک هویتی میهمانان و همراهان در زمان ورود و اقامت و رعایت شئونات اسلامی و مقررات هتل الزامی است.
4- در صورت درخواست میهمان جهت افزایش زمان اقامت تا ساعت ۱۸ ، معادل ۵۰% و پس از آن هزینه کامل اقامت یک شب از میهمان دریافت می گردد.
5- در صورتیکه میهمان قبل از ساعت ۱4 مراجعه نماید ، هتل وظیفه ای در قبال ارائه اتاق نخواهد داشت و تنها در صورت امکان و خالی بودن اتاق میتواند همکاری لازم را داشته باشد.
6- سایت در خصوص جهت، طبقه، رنگ و طرح اتاق هیچگونه مسئولیتی ندارد و شماره اتاق هنگام ورود میهمان به هتل توسط پذیرش تعیین می شود.
7- در صورت اقامت افراد بیشتر از ظرفیت مشخص شده هر اتاق، شامل پرداخت هزینه نفر اضافه بوده و منوط به دریافت تخت یا سرویس اضافه نمی باشد..
8- میهمان موظف است در پایان اقامت رزرو شده نسبت به تخلیه اتاق در ساعت مشخص توسط هتل اقدام نماید و در صورت تمایل به تمدید، با هماهنگی  سایت و توافق پذیرش هتل ممکن خواهد بود.
9- اقامت میهمانان در واحد اقامتی مطابق تاریخ مندرج در تاییدیه رزرو بوده و تمدید اقامت منوط به تائیدیه یا معرفی نامه مسافر به سایت و هتل است.
10- در صورت عدم انجام هماهنگی های قبلی ، واحد های اقامتی هیچگونه تعهدی نسبت به همجواری اتاق های رزرو شده،قرارگیری در یک طبقه،رنگ و شکل خاص و طبقه اتاق ندارند.شماره اتاق هنگام ورود میهمان به واحد اقامتی تعیین می گردد.
11- مسافر ملزم به رعایت قوانین هتل می باشد.
ماده چهارم شرایط کنسلی:
1- کنسلی باید از طریق ارسال درخواست ابطال در پنل کاربری مشتری صورت پذیرد.
2- جرائم اتاق های رزرو شده در صورت عدم تقاضای ابطال رزرو و عدم مراجعه مهمانان در اتاق ها طبق جدول شرایط کنسلی محاسبه خواهد شد.
3- کاهش اتاق های رزرو شده نیز مشمول مقررات و جرائم فوق خواهد بود.
4- در صورتی که ابطال رزرو شامل شرایط عودت وجه گردد مبلغ واریزی طی 10 روز اداری با هماهنگی واحد مالی عودت خواهد شد.
5- شرایط کنسلی هرگونه تاخیر در برنامه ورود و یا کنسل رزرو می بایست در موعد رزرو به سایت اطلاع داده شود در غیر این صورت میزان خسارتی که باید توسط مشتری پرداخت گردد به شرح ذیل است:
5-1-سایت هتلی درخصوص جاماندن یا تاخیر و لغو وسیله سفر میهمانان مسئولیتی نداشته و در صورت عدم مراجعه میهمانان در روز مقرر به هتل مشمول شرایط ابطال و ا نصراف از رزرو خواهد شد.
5-2-  در صورتی که رزرو انجام شده در نتیجه شرایط فورس ماژور ( رخداد بلایای طبیعی و حوادثی خارج از کنترل و اراده طرفین ) از جانب هتل لغو گردد، کلیه وجه دریافتی عینا به میهمان مسترد خواهد شد.
5-3- چنانچه به دلایلی غیر از موارد فورس ماژور رزرو انجام شده توسط هتل لغو گردد، وجوه دریافتی عینا به میهمان مسترد خواهد شد. همچنین سایت هتلی می تواند با موافقت میهمان نسبت به تامین واحد اقامتی دیگری با شرایط و قیمت مشابه برای ایشان اقدام نماید.
6- مسافر موظف است به ساعت ورود و خروج هتل دقت نماید  بدیهی است تاخیر در ورود و یا عدم مراجعه در تاریخ مشخص به منزله اقامت تلقی خواهد شد.
7- در ایام خاص و ایام پیک (خصوصا ایام اربعین حسینی،عید نوروز، ماه محرم و صفر، عید قربان، عرفه، شهادت و ولادت ائمه اطهار سلام الله علیها عید فطر، شبهای قدر، عید غدیر، اعیاد شعبانیه ) امکان کنسل کردن رزوبه هیچ وجه وجود نخواهد داشت.
8- مسئولیت امنیت مسافرین محترم در کشور عراق به عهده خود ایشان می باشد، همچنین می توانند از خدمات بیمه حوادث در سایت استفاده کنند.
9- در صورت بروز هرگونه مشکل در مراجعه به هتل با شماره پشتیبانی در ایران و عراق تماس حاصل فرمایید.پشتیبانی در ایران88921408-021 و پشتیبانی در عراق
7725930888-00964
10- با توجه به وضعیت فعلی کشور عراق بدیهی است که کیفیت خدمات هتل ها نسبت به درجه بندی سایر کشورها در سطح پایین تری قرار خواهد بود.
ماده پنجم : لغو یا تغییر رزرو
جدول شرایط کنسلی هتلها(اغلب هتل ها):

قبل از یک هفته

ا هفته تا 72 ساعت

کمتراز 72 ساعت

ایام پیک

کاروانها

15% کارمزد سامانه

مبلغ یک شب   +
15% کارمزد سامانه

عدم کنسلی(سوخت کامل)

عدم کنسلی(سوخت کامل)

عدم کنسلی از تاریخ رزرو








*با توجه به درجه بندی هتل ها در خصوص کنسلی، هر هتل شرایط خاص خود را دارد که مبلغ جریمه طبق آن محاسبه خواهد شد.
 در صورت درخواست مسافر مبنی بر لغو رزرو انجام شده به هر علت، پیرو قوانین هتل و گارانتی اتاق ها اقدام می گردد. ممکن است با توجه به ایام خاص و شلوغی و تعطیلات خصوصا ایام .... ، اتاق گارانتی شده باشد و امکان کنسل کردن رزرو وجود نداشته باشد و بالطبع مبلغی مسترد نخواهد شد.
1- مسافر به هر دليل ممكن است از سفر خود منصرف گردد ، در اين صورت درخواست خود و دلایل آنرا باید بصورت ایمیل به آدرس info@hoteli.ir به همراه یک شماره حساب و یا شماره کارت بانکی اعلام نمایید شایان ذکر است ایمیل ارسال شده صرفا باید از ایمیلی که در سایت ثبت نام نموده است ارسال گردد ، و اين لحظه زمان درخواست لغو , ثبت مي گردد .
2- شایان ذکر است بدلیل اینکه مبلغ مسافر پس از رزرو به حساب هتل واریز می گردد باز گرداندن وجه پس از وصول از هتل و اعلام کتبی هتل به عنوان دریافت و یا عدم دریافت هزینه کنسلی مشمول زمان خواهد شد فلذا بازگرداندن وجه کنسلی حدود ده روز کاری زمان نیاز دارد.
3 - در صورت عدم رعایت شرایط رزرو اینترنتی و رزرو هتل , سامانه رزرواسیون هتلی هیچگونه مسئولیتی در بازپرداخت وجه رزرو نخواهد داشت .
4- در صورتی که رزرو انجام شده به دلایل زیر توسط هتل لغو گردد، سایت اقدام به جایگزینی هتل دیگر با همان سطح خدمات ارائه می نماید. و در صورت عدم امکان جابه جایی کلیه وجه دریافتی از میهمان بدون اخذ هرگونه هزینه ای به وی مسترد خواهد شد :
الف - دلایل امنیتی دولتی.
ب- عدم سرویس دهی هتل به علت موارد فورس ماژور مانند قطع برق، آتش سوزی و
ج- قرار داشتن در لیست سیاه.
د- بروز هرگونه عوامل غیرمترقبه از قبیل سیل و زلزله، جنگ و...
5- چنانچه بعد از انجام رزرو، نرخ اتاق ها و خدمات درخواستی در هتل تغییر نماید رزروکننده موظف است ما به التفاوت هزینه اتاق و خدمات جانبی اعلام شده را پرداخت نماید.
6- توجه داشته باشید برای هر نوع کاهش شبهای اقامت (مثلا 6 شب رزرو کردید و بعد از ورود به هتل در شب سوم قصد خروج دارید و دیگر اقامت نخواهید کرد) امکان بازگردادن وجه و کنسل نمودن رزرو بعد از خروج مسافر وجود نخواهد داشت.
7- در صورت عدم رعایت قوانین رزرو اینترنتی، سایت هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
8- ملاک پذیرش مسافر به هتل اطلاعات هویتی درج شده در واچر صادر شده توسط سایت می باشد. فلذا مسئولیت هرگونه تغییر هویت افراد و مشکلات پیش رو برعهده ی مسافر خواهد بود.